Z jedzeniem…

Piękne kanapki

W czerwcu przygotowywaliśmy kanapki z różnorodnymi warzywami. Miało być smacznie, kolorowo i zdrowo. Wszystkie przygotowane kromeczki rozeszły się w mgnieniu oka. Chętne osoby w szkole zostały również poczęstowane. Dodatkowo uczniowie wysłuchali komiksu o superbohaterach: warzywach i owocach z książki „Supermocni – kontra złodzieje zdrowia”, a następnie malowali własne z udziałem owoców i warzyw.


Smaczne i zdrowe koktajle owocowe

Nadszedł maj, a wraz z nim zaczął się sezon na pyszne owoce: truskawki, borówki. Zrobiliśmy zatem pyszne koktajle z ich wykorzystaniem. Uczniowie mieszali ulubione owoce, tworząc wielosmakowe koktajle. Następnie oglądnęli filmik dotyczący tematu skąd się bierze mleko, które było bazą koktajlów. Na koniec każdy zaprojektował swój koktajl na kartce, tak by wyglądał jak najbardziej smakowicie.


Twarożkowa bomba witaminkowa

W kwietniu uczniom udało się samodzielnie przygotować twarożek z wykorzystaniem wyhodowanych w klasie kiełków i szczypiorku. Najpierw została przedstawiona prezentacja produktów nabiałowych i dzieci rozwiązywały rebusy i uzupełniały karty pracy dotyczące tematu. Następnie zrobiły twarożek i mogły cieszyć się jego smakiem.


Wiosenny parapet

Nadeszła wiosna, a wraz z nią zazieleniło się na naszym klasowym parapecie. Uczniowie założyli hodowlę kiełków (rzeżucha, rzodkiewka), posadzili szczypior. Teraz ich zadaniem jest opiekować się dobrze roślinkami, tak aby wzrastały i wkrótce przyniosły nam obfite plony 🙂


Zdrowe i kolorowe jeże owocowe.

W lutym skupiliśmy się na smacznych i posiadających wiele witamin owocach. Żeby było przyjemniej postanowiliśmy zrobić z cząstek różnych owoców smakowicie wyglądające jeże. Uczniowie musieli wykazać się kreatywnościa, ale w efekcie powstały smakowite jeżyki.


PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA

W styczniu dzieci poznały co znajduje się w piramidzie zdrowego żywienia. Najpierw samodzielnie oceniały które produkty są najzdrowsze, a które nie powinny się znaleźć w piramidzie zdrowego żywienia. Następnie zapoznały się z filmikiem dotyczącym tematu. Dzieci poznały problemy zdrowotne wynikające z nieprawidłowego odżywiania się. Poznały również skutki wynikające z braku witamin w organizmie. Uczniowie bardzo chętnie uzupełniali czarno – biały schemat piramidy o zdrowe i kolorowe produkty spożywcze. Lekcje zakończyły zabawą w sklep, w którym miały kupić tylko zdrowe produkty. Poradziły sobie świetnie, a przekazaną wiedzą mieli podzielić się w domu z rodzicami. Kolorowe piramidy zdrowego żywienia umieścili we własnych pokojach w domu, żeby na bieżąco im przypominały poznane zasady.


„Z jedzeniem za pan brat” – pachnące wariacje z pierniczkami.

Klasy I i III od grudnia rozpoczęły cykl 7 spotkań podczas których będą wzbogacać swoją wiedzę dotyczącą prawidłowych nawyków żywieniowych. Kształtując pozytywne nawyki racjonalnego odżywiania się, tuż przed świętami nauczyciel wyjaśnił uczniom, że słodyczami niekoniecznie musimy się objadać. Mogą nam posłużyć jako piękne bożonarodzeniowe dekoracje, którymi możemy obdarować bliskich lub ozdobić mieszkanie. Dodatkowo robienie takich słodkich ozdób jest przyjemnym i kreatywnym spędzaniem wolnego czasu.


„Z jedzeniem za pan brat” to innowacja pedagogiczno – metodyczna składająca się z 7 spotkań. Podczas zajęć wychowawczo – dydaktycznych uczniowie klas I i III będą wzbogacać swoją wiedzę o prawidłowe nawyki żywieniowe oraz uczyć się komponować zdrowe i smaczne posiłki.